آکواریوم منطقه آزاد انزلی

آکواریوم انزلی با بیش از ۴۰ آکواریوم، بزرگ‌ترین و کامل‌ترین آکواریوم ایران به حساب می‌آید که به یکی از جاذبه‌های اصلی شهر انزلی تبدیل شده است. ۴۰ متر تونل زیر آب، حجم سه میلیون لیتر آب، وجود آبزیان مختلفی از پنج قاره دنیا، سینماهای چند بعدی و بخش‌های تجاری و خدماتی و تفریحی در انتظار گردشگرانی است که بازدید از این آکواریوم را در برنامه خود قرار می‌دهند. نزدیکی به پایتخت، جاذبه‌های گردشگری متعدد، انواع مراکز خرید و… استقبال گردشگران از منطقه آزاد انزلی و همین طور آکواریوم آن را در پی داشته است. 


معرفی آکواریوم انزلی


آکواریوم بندر انزلی با نام «آکواریوم فانتستیک» (Funtastic Aquarium) در پنجم تیر سال ۱۳۹۷ با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون یورویی خارجی افتتاح شد و علاوه بر ۲۰۰ گونه مختلف آبزیان، بیش از ۵۰۰۰ هزار خزنده، آبزی و پرنده را در خود جای داده است و از همین رو جامع‌ترین کلکسیون گونه‌های آبزیان را می‌توان در آن مشاهده کرد.

این مجموعه که از جاهای دیدنی بندر انزلی محسوب می‌شود، شامل آکواریوم‌های معمولی، آکواریوم‌های روباز، مینی آکواریوم و آکواریوم تونلی است که به‌لحاظ تنوع آبزیان و مساحت، جایگاه نخست برترین آکواریوم ایران را از آن خود می‌کند و پس از آکواریوم اصفهان و کیش، به‌عنوان مدرن‌ترین و جدیدترین آکواریوم کشور شناخته می‌شود.

آکواریوم ۱۰ هزار متر مربعی انزلی در دو طبقه ساخته شده است که آکواریوم‌های حوضچه‌ای، دیواری و استوانه‌ای آن به‌صورت کاملا هوشمند طراحی شده‌اند و اطلاعات مربوط به آبزیان و حیوانات این مجموعه از طریق چند رسانه‌ای در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد. فیلترهای به‌کاررفته در آن، از مهم‌ترین بخش‌های آکواریوم هستند که برای تصفیه آب و گرفتن سختی آب و املاح استفاده می‌شود.

در کنار تماشای آکواریوم، امکان استفاده از شهربازی سرپوشیده گیم لند با بازی‌های مدرن، لونا پارک و بولینگ استاندارد با هشت لاین نیز وجود دارد. رستوران و کافی‌شاپ گرندشف از بخش‌های جذاب و خوشمزه آکواریوم انزلی است که اوقات خوشی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.


بخش های مختلف آکواریوم انزلی

سالن خلیج فارس: یکی از بزرگ‌ترین سالن‌های آکواریوم منطقه آزاد انزلی است که آکواریوم‌های مختلفی با انواع ماهیان خلیج فارس در آن به چشم می‌خورد؛ ضمن اینکه فضای زیبایی برای عکس‌های دسته‌جمعی دارد.


بخش آرواره: بخش آرواره این امکان را برای گردشگران فراهم کرده است که اندازه واقعی آرواره ماهی‌های مختلف را از نزدیک ببینند.

بخش آمازون: بازدیدکنندگان می‌توانند در این بخش از دکور جنگل های آمازون برای گرفتن عکس یادگاری استفاده کنند و از دیدن ماهی‌های بومی منطقه آمازون نظیر سفره‌ماهی آب شیرین، طوطی ماهی، اسکار ماهی و… لذت ببرند. آبزیان دیگری همچون ماهی‌های پنگوسی از ماهی‌های زینتی مناطق جنوب شرق آسیا و ماهی‌های دریاچه مالاوی (از دریاچه‌های آفریقا) نیز در بخش آمازون وجود دارد.

بخش غار دریایی: دکوراسیون و نورپردازی این بخش، آن را شبیه به غارهای دریایی کرده است و می‌توانید یک گردش علمی در اعماق دریا داشته باشید و نگاهی به ماهی‌های مختلف بیندازید. در این غار آبی زیبا بیش از ۳۵ گونه ماهی زندگی می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان به ماهی مورای و جعبه ماهی مکعبی اشاره کرد.

بخش دریای خزر: آکواریوم تخصصی دریای کاسپین، به ماهیان و آبزیان این دریا اختصاص دارد که ماهی خاویار معروف‌ترین آن‌ها است. فیل ماهی یا بلوگا که بزرگ‌ترین ماهی دریای خزر است و گرانترین خاویار دنیا را دارد،‌ در این محل نگهداری می‌شود.

کوسه ماهی‌ها: کوسه ماهی‌هایی نظیر کوسه بلک تیپ از بومی‌های اقیانوس اطلس و هند در این بخش زندگی می‌کنند.

تونل آکواریوم انزلی: طولانی‌ترین تونل شیشه‌ای زیر آب در ایران را در اینجا خواهید دید که بیش از ۴۰ متر طول دارد و چشم‌اندازهای خارق‌العاده‌ای را پیشکش بازدیدکنندگان می‌کند؛ به‌طوری که اکثر آن‌ها همین تونل را زیباترین قسمت آکواریوم بندر انزلی می‌دانند.تونل آکواریوم انزلی، طولانی‌ترین تونل شیشه‌ای زیر آب ایران است

سفره ماهی آب شور، ماشه ماهی و راس دم جارویی از جمله ماهی‌های این تونل هستند. تجهیزات و تکنولوژی ساخت آکواریوم از ترکیه وارد شده است و ضخامت شیشه‌ آن به ۱۸ سانتی‌متر می‌رسد؛ در نتیجه بازدیدکنندکان می‌توانند با خیال راحت به تماشای آبزیان دریایی با زاویه دیدی ۳۶۰ درجه‌ای بپردازند.

ماهی‌های واتوز (کوسه بامبو): هیجان غذادادن به ماهی‌ها و بچه کوسه‌ها را می‌توانید در این بخش تجربه کنید.

بخش پرندگان و خزندگان: اگر به پرندگان و خزندگان علاقه‌مند هستید، به طبقه دوم بروید که مجموعه کوچکی از گونه‌های پرندگان و خزندگان به نمایش درآمده است. کروکودیل رودخانه نیل از خطرناک‌ترین خزنده‌های روی زمین، ایگوآنا از خزنده‌های گیاه‌خوار آمریکای مرکزی، مرغ بهشتی از پرنده‌های بومی آفریقا، طوطی کاکادو، طوطی ماکائو از گونه‌های بومی آمریکای جنوبی و… گوشه‌ای از جانوران این بخش را تشکیل می‌دهند.

ماهی‌های کوی: بی‌شک غذادادن به ماهی‌های کوی می‌تواند برای هر بازدیدکننده‌ای جذاب باشد؛ به‌ویژه که برای تغذیه آن‌ها از شیشه شیر استفاده می‌شود. در فرهنگ کشورهای ژاپن و چین، این ماهی‌ها نشانه تلاش، امید و خوشبختی هستند.

وقتی گذرتان به آکواریوم‌های دیواری بیفتد، علاوه بر تماشای ماهی‌های اقیانوسی، شاهد فرد غواصی نیز خواهید بود که در داخل آکواریوم مشغول بازی با آبزیان است.


بخش‌های تفریحی آکواریوم انزلی

عکاسی: در بدو ورود به آکواریوم، عکسی از شما گرفته می‌شود که پس از اتمام بازدید می‌توانید‌ تصاویر مونتاژ شده با سیستم‌های کامپیوتری را به‌عنوان یادگاری از گردش خاطره‌انگیزتان تهیه کنید که در قالب فایل، چاپ روی شاسی، تیشرت، لیوان و سایر اقلام تبلیغاتی عرضه می‌شود.

کافه و رستوران گرندشف: در طبقه فوقانی مجموعه آکواریوم منطقه آزاد انزلی، بهترین رستوران‌ بین‌المللی استان گیلان مستقر است که انواع غذاهای بین‌المللی و ایرانی، سالاد، فست فود و غذاهای کبابی توسط سرآشپزهایی از ترکیه تهیه و در کنار چشم‌انداز زیبایی از دریای خزر برای مشتریان سرو می‌شود.

گیفت شاپ: در مجموعه آکواریوم بندر انزلی با تنها گیفت شاپ دریایی ایران مواجه خواهید شد که انواع هدایای دریایی، عروسک، اسباب‌بازی‌ و بازی‌های فکری برای کودکان، لوازم شخصی تزیینی با تنوعی بی‌نظیر را عرضه می‌کند.

شهربازی گیم لند: شیک‌ترین سرزمین بازی شمال کشور با بازی‌های روز دنیا را می‌توانید در طبقه فوقانی آکواریوم انزلی پیدا کنید. سالن مسابقات موتوجی پی، ماشین‌های مسابقه‌ای، سالن بسکتبال، باکس گیم و… بخش‌های مختلف این فضای مهیج و شادی را تشکیل می‌دهند.

بولینگ: مدرن‌ترین سالن بولینگ استان گیلان به حساب می‌آید که کلیه وسایل آن از بهترین برندهای دنیا هستند. برای تمرکز بهتر بازدیدکنندگان و جلوه بهتر لاین‌ها، از نور ماوراء بنفش استفاده شده است.

کافی شاپ: کافی شاپ ماگ با دکوراسیونی زیبا در محوطه بیرونی آکواریوم قرار دارد و مجالی برای استراحت و صرف نوشیدنی و خوراکی‌های خوشمزه به شمار می‌رود.

لونا پارک: جدیدترین شهربازی استان گیلان با بالاترین استانداردها در مجاورت آکواریوم قرار دارد. این مجموعه ۱۳۰۰ مترمربعی، محلی ایدئال برای انجام انواع بازی‌های هیجان‌انگیز در فضای باز است.

آکواریوم انزلی کجاست؟

آکواریوم بندر انزلی از جاهای دیدنی استان گیلان است و در قلب منطقه تجاری گردشگری منطقه آزاد انزلی قرار دارد؛ منطقه‌ای که انواع پاساژها و مراکز خرید، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها در آن فعالیت می‌کنند. پس از ورود به این منطقه می‌توانید آکواریوم را پشت مجتمع تجاری ونوس و جنب باغ پرندگان پیدا کنید. منطقه آزاد انزلی، نزدیک‌ترین منطقه آزاد به شهر تهران است.

منبع : سایت کجارو


از مطالب دیگر سایت دیدن فرمایید

زیباکنار کجاست؟

پل چوبی بندر کیاشهر – زیباکنار

آشنایی با خرید ویلا در منطقه آزاد انزلی

سرمایه گذاری و مزایای خرید ویلا در زیباکنار

گروه مشاورین املاک مدیران سازه . دارای سه شعبه فعال در شمال کشور . خرید و فروش زمین و ویلاهای ساحلی در منطقه آزاد زیباکنار . ساخت و فروش ویلاهای شهرکی و اختصاصی . خرید و فروش زمین های مسکونی و تجاری با پروانه ساخت و ارائه کلیه خدمات تخصصی ملکی در گیلان و زیباکنار . درباره ما: . گروه مشاورین املاک مدیران سازه با مجوز فعالیت اقتصادی از اتحادیه و سازمان منطقه آزاد کار خود را شروع و مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار داده و رضایتمندی و سودآوری برای مشتریان خود را به عنوان بزرگترین هدف در نظر گرفته است. . گروه مدیران سازه با مجموعه ای از کارشناسان و مشاورین با تجربه و تحصیل کرده در حوزه مسکن آماده ارائه خدمات تخصصی به مشتریان عزیز می باشد و همچنان در تلاش است در کنار کادر حقوقی بسیار حرفه ای بستری امن برای معاملات ملکی مشتریان خود فراهم سازد.