منطقه آزاد انزلی کجاست؟

امکانات بندری و کشتیرانی 

منطقه آزاد انزلی یکی از مناطق فعال دربین کشورهای حاشیه دریای خزر و در جوار بزرگترین بندر حاشیه شمالی کشور می باشد که علاوه بر داشتن جاذبه های گردشگری بدلیل واقع شدن در مسیر ارتباطی اروپا – اسیا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است با عنایت به سرمایه گذاریهای بعمل آمده در زمینه ایجاد زیر ساختهای مناسب، وجود انبارهای چندمنظوره و ترمینالهای متنوع و خرید مدرن ترین تجهیزات تخلیه و بارگیری به عنوان اولین منطقه مجهز به سیستم ترافیک دریایی این بندر را از بنادر موجود در سطح کشور و منطقه متمایز نموده است
بندرانزلی با استفاده از فناوری اطلاعات تمام تشریفات بندری و گمرکی را از طریق شبکه رایانه ای مشترک بندر و گمرک به صورت مکانیزه انجام می دهد و زیرساختهای لازم را جهت تحقق سیاست داد و ستد الکترونیکی فراهم نموده و همواره در این خصوص جزء بنادر پیشرو کشور محسوب میشود
مساحت کل محدوده بندری منطقه آزاد انزلی: 2/68 هکتار

مزیت ها و فرصت ها 

مزیتهای قانونی منطقه آزاد انزلی :
– آزادی کامل ورود و خروج سرمایه .
– آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف 100 درصد .
– تضمین کامل سرمایه های خارجی و سود حاصل از آنها .
– معافیت مالیاتی 15 ساله که تا 20 سال افزایش پیدا نموده است .
– معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه ، ماشین آلات و قطعات یدکی جهت تولید کنندگان منطقه .
– معافیت گمرکی برای ورود کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور به میزان ارزش افزوده .
– امکان ترانزیت و صدور مجدد کالا بدون محدودیت .
– امکان مشارکت سرمایه گذاری داخلی و خارجی .
– معافیت گمرکی برای ورود کالاهای ساخته شده در منطقه به داخل کشور .
– امکان ورود کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی منطقه .
– امکان ورود اتباع خارجی از طریق مبادی ورودی و خروجی مجاز مناطق ،بدون نیاز به صدور روادید قبلی .
– فروش و اجاره زمین به سرمایه گذاران داخلی و اجاره زمین به سرمایه گذاران خارجی .
– حاکم بودن مقررات خاص اشتغال در مناطق.

به غیر از مزایای قانونی یاد شده ، منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی دارای ویژگیها و مزایای بیشمار دیگری نیز می باشد که از چند منظر می توان بیان نمود :
الف ) جغرافیایی
ب ) اقتصادی
ج ) عمرانی و زیرساختی
د ) دانش و فناوری

نقش منطقه آزاد انزلی در توسعه اقتصادی استان و کشور

– منطقه آزاد انزلی با وجود قوانین بسیار مناسب نظیر انواع معافیتهای مالیاتی و ایجاد امنیت سرمایه و دارایی (ماده 5 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد ) از مناطق بسیار مستعد جهت جذب افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی به شمار می آید .

– منطقه آزاد تجاری – صنعتی یکی از بهترین مناطق جغرافیایی از نظر توسعه فعالیتهای گردشگری ، اقتصادی ، صنعتی و تجاری با توجه به نزدیکی به کلان شهر رشت و بندر انزلی می باشد و توان ایجاد رقابت با بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر را دارد .

-منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی درصدد است با گسترش تجارت الکترونیکی و توسعه بازارهای مجازی و IT و همچنین برگزاری نمایشگاههای بین المللی باعث تنوع فعالیتها در استان گردد .
– منطقه آزاد انزلی با دارا بودن دریا ، جنگل ، تالاب درصدد است با توسعه گردشگری ، حفاظت از تالاب بین المللی انزلی ، توسعه کاربریهای توریستی ، راه اندازی مسیر دریایی به دیگر بنادر شمالی کشور مانند نوشهر و بندر ترکمن بتواند باعث توسعه خدمات گردشگری منطقه ای ، ملی و فراملی گردد .

– منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی با توجه به اینکه کشاورزی فعالیت محوری استان گیلان می باشد ، از مناطق بسیار مستعد در جهت ایجاد صنایع فرآوری تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی می باشد و ارزش افزوده را در استان باعث می شود .

-منطقه آزاد انزلی در کارکردهای اقتصادی خود می تواند اموری را همچون پشتیبانی صادراتی و بازاریابی ، بازارسازی خدمات ، خدمات لجستیک محصولات کشاورزی را در استان عهده دار گردد و کشاورزی سنتی را به کشاورزی نوین که آمیزه ای از صنعت و تکنولوژی است ، تبدیل نماید .

– منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی به واسطه قوانین و مقررات مناسب و همچنین آماده بودن زیرساختهای لازم می تواند به عنوان پایلوتی برای ایجاد شرکتها و واحدهای تولیدی – صنعتی که محصولات مرتبط یا مکمل را تولید می کنند ، تبدیل گردد و از این طریق به رشد همه جانبه اقتصادی استان و کشور کمک نماید .

-منطقه آزاد انزلی با توسعه صنایع تبدیلی ، افزایش بازدهی فعالیتهای کشاورزی ، توسعه صنایع با تکنولوژی بالا ، تخصصی و صادراتی با عملکرد بین المللی ( کشاورزی – الکترونیک – شیلات ) ، برقراری یارانه های صادراتی ، تاکید بر توسعه صنعت در شهرکهای صنعتی ، در جهت توسعه صنعت صادراتی گام بر می دارد .

– منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی بدلیل برخورداری از جایگاه رفیع تراتزیتی و حمل و نقل بواسطه واقع شدن در مسیر کریدور شمال – جنوب ، توان بالایی در جهت ارتقا جایگاه استان در این زمینه را دارد .

– منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی ، با پیوند بنگاههای اقتصادی و تشکیل خوشه های صنعتی ، درصدد است تا علاوه بر اینکه ؛ هزینه های مشترک بالاسری را کاهش دهد ، به توسعه بخش صنعت در استان کمک نماید .
– منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی با ایجاد و راه اندازی بندرگاه کاسپین علاوه بر گسترش فعالیتهای بازرگانی و تجاری استان می تواند باعث گسترش صنایع دریایی و بندری شده و بدین لحاظ 80 صنعت مرتبط با این صنعت را در استان فعال نماید .

– سازمان منطقه آزاد انزلی با فراهم نمودن مقدمات جهت ایجاد و راه اندازی بندرگاه نوین کاسپین و ایجاد راه آهن اتصال این بندرگاه به راه آهن در حال احداث قزوین – انزلی – آستارا می تواند موجب رونق هر چه بیشتر درآمدهای ترانزیتی در استان باشد .

– منطقه آزاد انزلی در تلاش است با توسعه پارکهای علم و فناوری و گسترش ارتباطات علمی با مراکز و نهادهای آموزشی و تحقیقاتی در جهت انتقال دانش فناوری و تکنولوژی گام بردارد .
– منطقه آزاد انزلی با توسعه خدمات دانشگاهی برتر و ایجاد واحدهای دانشگاهی بین المللی و پذیرش دانشگاههای خصوصی ، علاوه بر بسط و توسعه علوم و فنون در استان و همچنین باعث به وجود آمدن تقاضای گردشگری علمی و آموزشی در فصل سرما می گردد .

به نقل از : منطقه آزاد تجاری صنعی انزلی

گروه مشاورین املاک مدیران سازه . دارای سه شعبه فعال در شمال کشور . خرید و فروش زمین و ویلاهای ساحلی در منطقه آزاد زیباکنار . ساخت و فروش ویلاهای شهرکی و اختصاصی . خرید و فروش زمین های مسکونی و تجاری با پروانه ساخت و ارائه کلیه خدمات تخصصی ملکی در گیلان و زیباکنار . درباره ما: . گروه مشاورین املاک مدیران سازه با مجوز فعالیت اقتصادی از اتحادیه و سازمان منطقه آزاد کار خود را شروع و مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار داده و رضایتمندی و سودآوری برای مشتریان خود را به عنوان بزرگترین هدف در نظر گرفته است. . گروه مدیران سازه با مجموعه ای از کارشناسان و مشاورین با تجربه و تحصیل کرده در حوزه مسکن آماده ارائه خدمات تخصصی به مشتریان عزیز می باشد و همچنان در تلاش است در کنار کادر حقوقی بسیار حرفه ای بستری امن برای معاملات ملکی مشتریان خود فراهم سازد.